środa, 9 września 2015

Ciastka kokosowe z dżemem malinowym

Warto jeść kokos, gdyż zawiera bardzo dużo błonnika (23 g w 100 g, a wiórki kokosowe wcale nie mniej, bo 21 g w 100 g produktu). Także 100 g tego orzecha dostarcza całodobowe zapotrzebowanie na to włókno! Szokujące, prawda? W dodatku jest smaczny. Może jego minusem jest kaloryczność, ale to tak samo jak z wszystkimi, innymi orzechami. 
Dzisiaj polecam ciastka a`la kokosanki. Kruchy spód pokryty warstwą dżemu malinowego (najlepiej domowy), zapieczony pod kokosową bezą. Delicious!! 
Przepis pochodzi z Moje Wypieki.

Składniki
  • 280 g mąki (u mnie pół na pół pszenna i orkiszowa)
  • 50 g mąki ze zmielonych migdałów (można zastąpić zwykłą mąką)
  • 50 g brązowego cukru pudru
  • 185 g masła, zimnego
  • 3 żółtka 
  • 2 łyżki śmietany 18% (u mnie sojowa)
Wszystkie składniki na ciasto umieścić w malakserze i wyrobić (można też wyrobić ręcznie). Ciasto uformować w kulę, owinąć folią i włożyć do lodówki na 1 godzinę.
Blachę o wymiarach 35 x 25 cm wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasto wyjąć z lodówki rozwałkować na grubość około 5 - 7 mm i wyłożyć nim blachę, wyrównać. Ja miałam nieco za dużo ciasta, wyszła mi kolejna, mała blaszka. Zwiększyłam więc ilość składników na beze o jedno białko i proporcjonalnie do tego resztę składników. Można też upiec kruche ciasteczka z reszty.  Ciasto ponownie schłodzić w lodówce przez 30 minut. Podpiec w 170 st C przez 12 minut.

Ponadto
  • pół szklanki dżemu malinowego (u mnie cały słoik)
  • 3 białka
  • szczypta soli
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 100 g wiórków kokosowych
Schłodzone ciasto posmarować równo dżemem malinowym.
W misie miksera ubić białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Stopniowo, łyżka po łyżce, dodawać cukier, cały czas ubijając. Powinna powstać gęsta, błyszcząca piana bezowa. Dodać wiórki kokosowe i zmiksować. Bezę kokosową wyłożyć na kruchy spód, wyrównać.
Piec w temperaturze 170ºC przez około 40 minut lub dłużej (po tym czasie można obniżyć temperaturę nawet do 140ºC) do momentu całkowitego wysuszenia bezy - beza powinna być chrupiąca i sztywna, nie 'gumowa' przy dotyku i miękka. Wyjąć, wystudzić.
Pokroić na kwadraty. Przechowywać w pojemniku w temperaturze pokojowej do 7 dni.

Brak komentarzy: