poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Sernik mango z wiśniami

Dawno nie piekłam sernika, a właśnie co dostałam od męża mój śliczny, nowiutki Kmix, więc musiałam szybko coś upichcić. Sezon na wiśnie też w pełni, także użyłam tych własnie owoców, aby urozmaicić nieco ciasto. Wypiek powstał z połączenia trzech przepisów (sernik mango, sernik z porzeczkami, sernik z żurawiną) i wyszedł przepyszny, bardzo kremowy! Już zapomniałam jak bardzo lubię sernik :) Mikser pozwala mi nastawić masę i przy okazji doglądać mojego miesięcznego synka. Super!




Spód
  • 200 g ciastek (u mnie maślane i custard cream)
  • 140 g roztopionego masła
Ciasteczka rozdrobnić w blenderze. Dodać schłodzone masło i dokładnie wymieszać. Masą wylepić spód tortownicy. Schłodzić w lodówce.

Masa serowa
  • 500 g twarogu zmielonego 
  • 500 g mascarpone 
  • 1 szklanka cukru muskovado (jasnego)
  •  5 jajek 
  • 350 g pulpy z mango  
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej lub budyniu waniliowego/śmietankowego bez cukru 
  • łyżeczka cukru waniliowego lub ziarna z 1 laski wanilii
  • 100 ml śmietanki (można pominąć)

Dodatkowo
  • 400 g wiśni 
  • łyżka cukru  
  • łyżka mąki ziemniaczanej

  1. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, zamknąć obręcz wypuszczając papier na zewnątrz.
  2. Do misy miksera włożyć zmielony twaróg razem z serem mascarpone, wymieszać łyżką lub mikserem na najmniejszych obrotach z cukrem. Dodać budyń i wymieszać na jednolitą masę. Dodać ziarenka wyłuskane z przepołowionej wzdłuż laski wanilii, a następnie dodawać po jednym jajku za każdym razem mieszając łyżką lub miksując mikserem na małych obrotach do połączenia się składników. Na koniec zmiksować ze śmietanką i pulpą z mango.
  3. Dno (z zewnątrz) i boki tortownicy dokładnie obłożyć folią aluminiową, tak aby do środka nie dostała się woda. 
  4. Wylewamy masę na przygotowany spód. Nagrzewamy piekarnik do 150 st C.
  5. Wiśnie gotować aż puszczą sok. Dodać cukier i chwilę gotować, aż zredukuje się ilość soku. Zaciągnąć łyżką mąki ziemniaczanej. Odstawić do ostygnięcia.
  6. Na masę serową wykładać zimne wiśnie, rozciągnąć wykałaczką w rożne ślaczki. Wstawić tortownicę do większej blaszki, do której należy wlać wodę z jednego, zagotowanego czajnika. Piec w 150 st C przez 1,5 godziny po czym zmniejszyć temperaturę do 120 st C i piec przez kolejne pół godziny. 
  7. Studzić ciasto w piekarniku, po czym wyjąć i lekko odwinąć folię. Po całkowitym ostudzeniu wstawić na całą noc do lodówki.  
Uwagi
Można pominąć pulpę mango i dodać wówczas w sumie 250 ml śmietanki. 

Brak komentarzy: