niedziela, 15 stycznia 2017

Chleb Bananowy

Bardzo smaczny, słodki, wilgotny chleb bananowy. Ekspresowy w wykonaniu, jedyny minus to czas pieczenia. Zapach z piekarnika jest obłędny, mój synek nie mógł się doczekać aż bochenek przestygnie. Najlepiej użyć bananów, które są bardzo dojrzałe (ja z tego powodu właśnie upiekłam ten chlebek). Smakuje jak ciasto, można posmarować sobie kromeczkę masłem lub śmietaną. Najlepszy na podwieczorek z herbatą czy filiżanką kawy zbożowej. Polecam!




Składniki
  • 1/2 kubka rozpuszczonego masła (ja dałam mniej, ok 1/3)
  • 1/2 kubka ciemnego cukru muskovado, ale wystarczy nawet 2 łyżki (!)
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 i 1/2 kubka mąki (u mnie razowa pszenna wymieszana z białą)
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczka soli
  • 1 kubek rozgniecionych bananów, bardzo dojrzałych (wychodzą jakieś 4 sztuki)
  • 1/2 kubka posiekanych orzechów włoskich
  • 1/2 kubka kwaśnej śmietany

Wykonanie jest bardzo proste. Nagrzej piekarnik do 180 st C. Formę do keksówki wysmaruj tłuszczem. Suche składniki wymieszaj w misce. Jajka lekko rozbełtaj. Dodaj je do miski z suchymi składnikami jak i banany, śmietanę i orzechy. Wymieszaj łyżką. Przelej do formy. Możesz posypać wierzch orzechami lub poukładać kawałki bananów. 

Piec przez ok godzinę, jeżeli wierz się rumieni, przykryj go papierem do pieczenia. Sprawdź drewnianym patyczkiem czy ciasto jest już suche w środku. Przestudź. Smacznego!




**

  •  12 cup butter
  • 1 cup sugar
  • 2 eggs
  • 1 teaspoon vanilla
  • 1 12 cups flour
  • 1 teaspoon baking soda
  • 12 teaspoon salt
  • 1 cup mashed banana
  • 12 cup chopped nuts (omit if you don't like nuts)
  • 12 cup sour cream
Grease 1 large loaf pan. Cream margarine, sugar, eggs and vanilla.
Add dry ingredients, then bananas, nuts and sour cream. Mix well.
Bake at 350 F for 1 hour.



source



Brak komentarzy: