wtorek, 21 czerwca 2016

Malinowy Eton Mess

Raspberry Eton Mess with Passion Fruit




Czy wiecie jak jest po polsku pssion fruit? Ja nie wiedziałam, więc wpisałam w goole i doznałam szoku - męczennica jadalna! What? Kto tak mówi?
Klasyczny deser eton mess z malinami, bezami, śmietaną i dodatkiem owoców z męczennicy jadalnej.  Będzie idealnym zwieńczeniem letniego obiadu. Przyjemności!


  • 4 pokruszone bezy
  • 200 ml śmietanki kremówki
  • łyżeczka cukru pudru
  • garść malin
  • 1 owoc passion fruit
  • kilka listków świeżej mięty

Śmietankę ubić z dodatkiem cukru pudru (nie chodzi o to, aby ją dosładzać, tylko aby nabrała lepszej konsystencji). Maliny opłukać, owoc pasion fruit wydrążyć. Przygotować dwie szklanki. Na ich dno wsypać połowę pokruszonej bezy. Poukładać kilka kawałków porwanych listków mięty. Pokryć kilkoma łyżkami śmietanki. Na śmietankę dodać maliny (odłożyć kilka do dekoracji) i resztę bezy. Znów przykryć śmietanką, udekorować pestkami z owocu męczennicy jadalnej (pół owocu na porcje), listkami mięty i malinami). 
Z przepisu wychodzą dwie porcje.  Smacznego!

Uwagi - jeżeli chcecie przygotować ten deser w wersji light proponuję zastąpić śmietankę jogurtem naturalnym, jak dla mnie smakuje nawet lepiej :) 

Brak komentarzy: