poniedziałek, 16 maja 2016

Mufiny z bananem, awokado i czekoladą na maślance

Ostatnio chodzi za mną czekolada, porządne ciasto czekoladowe. Nie mam jednak czasu takiego zrobić ;( także muszę się pocieszyć szybkim mufinkiem z dodatkiem czekolady. Babeczki są przygotowane na mące pszennej i orkiszowej, na maślance i z dodatkiem awokado oraz banana. Niestety nieco mi się przypiekły, nie będę zwalać wszystkiego na synka, ale trochę to jego sprawka ;) No nie wszystko mi wychodzi idealnie (ostatnio mniej niż więcej, ale mam nadzieję, że to u mnie okres przejściowy). 
Także pół godziny pieczenia dla tych babeczek to maks i to wtedy, gdy robicie duże mufinki, czyli sześć sztuk z podanego przepisu. Jeżeli rozlejecie ciasto na większą ilość to pieczcie je krócej, 20-25 minut. Powodzenia!



Ciasto
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3/4 mąki orkiszowej jasnej lub razowej
  • 50 g roztopionego masła
  • 3/4 szklanki maślanki
  • 1/2 szklanki ciemnego cukru muskovado
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta kardamonu (lub cynamonu)
  • 1 dojrzały banan
  • 1/2 miękkiego awokado
  • szczypta soli
  • ćwierć łyżeczki sody oczyszczonej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • czekolada gorzka lub dowolna (80-100g)
Do posypania
  • kilka orzechów laskowych
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka masła

Potrzebne będą dwie miski, forma na muffiny i papilotki. 

W jednej misce mieszamy suche składniki (cukier, przyprawy, sól, mąki, sodę i proszek do pieczenia). W drugiej misce rozgniatamy banana i awokado widelcem. Dodajemy jajka, maślankę i rozcieramy widelcem lub rózgą. Dodajemy przestudzone masło i mieszamy. 
Do mokrych składników dodajemy suche i mieszamy. Dosypujemy posieka czekoladę lub kropelki czekoladowe. Ciasto nałożyć do papilotek. Z tej porcji wyjdzie sześć dużych muffinów.  
Przygotować posypkę, czyli uprażyć orzechy na patelni z masłem. Dodać cukier i podgrzewać chwilę, bardzo dokładnie mieszając. Posypać takimi orzechami wierzch.
Piec w 200 st C przez ok 30 minut (moje babeczki się nieco za mocno zrumieniły, ale piekłam je dłużej niż pół godziny). 

Uwaga

Mufinki nieco przywierają do papilotek, także spryskajcie je wcześniej odrobiną oleju w spreju. 


Brak komentarzy: