poniedziałek, 29 lutego 2016

Najlepsza, jaglano-owsiana granola!

Best Breakfast Cereal Ever!  


Najlepsza granola jaką kiedykolwiek zrobiłam i jadłam. Musiałam połowę zamrozić, aby ją przed sobą ukryć.

Taki rodzaj płatków śniadaniowych to dla mnie bardziej deser niż śniadanie. Wyjadam je do kawy, gdy nie mam ciastek. Dosypuje do jogurtu naturalnego, owsianki czy musli.

Nie kupujcie płatków typu crunch, bo są one naładowane tłuszczem i cukrem. Chyba, że traktujecie je jako ciastka ;) 

Użyłam oleju z orzechów włoskich. Można go zastąpić olejem kokosowym, czy oliwą z oliwek. Oparłam się na tym przepisie.




Składniki
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 2 szklanki płatków jaglanych
  • 1/2 szklanki oleju orzechowego
  • 1/2 szklanki syropu klonowego
  • szczypta soli
  • wanilia
  • pół łyżeczki miksu przypraw (cynamon, imbir, kardamon)
  • szklanka orzechów włoskich
  • 1/2 szklanki suszonych owoców (u mnie miks tropikalny z kokosem)
  • 2 łyżki nasion chia
Wykonanie
Wszystkie suche składniki wymieszać w misce. Olej z syropem klonowym i wanilią lekko podgrzać. Dolać do miski z suchymi składnikami i dokładnie wymieszać. 

Nagrzać piekarnik do 180 st C. Granole wysypać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec przez 20-23 minuty. W połowie lekko zamieszać. Ostudzić. Przełożyć do słoja. 

Płatki można przechowywać około tygodnia. Możne też zamrażać. Smacznego!

Brak komentarzy: