czwartek, 12 maja 2016

Pieczone burgery z ciecierzycy

Dwie wersje, jedna wegańska z pieczarkami, druga wegetariańska z brokułem. Osobiście bardziej mi smakowała ta z pieczarkami. 

Kotlety dość bardzo fit, bo nie są smażone. Skropiłam tylko nieco blachę olejem rzepakowym. Przed nałożeniem na bułkę hamburgerową postanowiłam je jednak odgrzać na patelni, aby lepiej komponowały się z suchym pieczywem. Polecam też w zwykłej wersji jako kotlety do obiadu. 



  • 250 g cieciorki, ugotowanej
  • Wersja pieczarkowa, wegańska
  • kilka pieczarek
  • duża cebula
  • majeranek
  • czarny pieprz
  • sól
  • 2 łyżki proszku falafel lub otrąb pszennych
  • 1 łyżka mielonego siemienia lnianego
  • Wersje brokułową, wegetariańska
  • kilka różyczek brokuła, lekko podgotowanego
  • łyżka nasion dyni
  • szczypiorek
  • 3 łyżki otrąb babki płasznik
  • nasiona kolendry
  • chili
  • 1 jajko 
  • ząbek czosnku
  • sól
  • olej z awokado lub dowolny

Cieciorkę zblendować i podzielić na pół. Przełożyć do dwóch misek.

Pieczarki obrać, umyć i zetrzeć na tarce razem z cebulą. Podsmażyć na oleju. Dodać do jednej porcji ciecierzycy i doprawić pieprzem, solą, majerankiem i szczypiorkiem. Dodać sproszkowany falafel (Miałam końcówkę organicznej mieszanki falafel, więc chciałam zużyć. Można pominąć i dodać otręby lub więcej siemienia lnianego) i siemię lniane. Wymieszać i uformować kotleciki. 

Piekarnik nastawić na 200 st C. 

Druga porcję ciecierzycy wymieszać z rozgniecionym na drobno brokułem. Dodać uprażone nasiona dyni, posiekany szczypiorek (2 łyżki), otręby, rozbełtane jajko i łyżkę oleju. Wymieszać. Doprawić solą, kolendrą, rozgniecionym czosnkiem i chili. Uformować kotleciki. Posypać je ziarnami sezamu. 

Obie wersje burgerów ułożyć na skropiony tłuszczem papier do pieczenia i na blaszce wstawić do piekarnika. Piec do rumianego koloru, czyl;i ok 20 minut. 

Brak komentarzy: