środa, 14 października 2015

Sałatka makaronowa z tuńczykiem

Italian Style Salad



Tą sałatkę poznałam pracując za czasów studenckich w pewnej, sieciowej kawiarni. Jest to bardziej konkretna kolacja czy lunch niż sałatka, ale warto ją wypróbować. Dla mnie obowiązkowo z czymś zielonym, ale to moje zboczenie ;) 
Co do tuńczyka.. nie jadam go raczej.. szczególnie gdy byłam w ciąży i teraz podczas karmienia piersią. Tuńczyk to duża ryba, więc w jej mięsie może nagromadzić się więcej toksyn, metali ciężkich niż w innych, mniejszych gatunkach ryb. Zawiera jednak dużo kwasów Omega 3 i witaminy D. Jak zdrowy rozsądek mi podpowiada, wszystko co z umiarem, mi i mojemu synkowi nie zaszkodzi. Raz na pół roku zjedzenie sałatki z tuńczykiem nie uczyni nas mniej zdrowymi ;)
Co do makaronu to koniecznie użyjcie razowego, chyba, że ktoś bardzo go nie lubi. Oryginalnie sałatka zawierała zwykły (biały) penne, u mnie jednak pełnoziarniste kokardki. 
Ziarna słonecznika zalecam uprażyć, nada to sałatce dodatkowego charakteru. 
Polecam szczególnie teraz, gdy pogoda zachęca nas do zjedzenia czegoś konkretniejszego, a jednocześnie chcemy przenieść się na chwilę w ciepłe, śródziemnomorskie klimaty. Przyjemności!

  • 1 duży słoik filetów tuńczyka (ok 400g) 
  • pół opakowania makaronu, ugotowanego w słonej wodzie z dodatkiem oleju 
  • 100 g słonecznika 
  • słoik suszonych pomidorów w oleju 
  • słoik czarnych oliwek 
  • słoiczek pesto bazyliowego 
  • ocet winny 
  • sól, pieprz 
  • rukola (opcjonalnie)

Makaron przelać zimną wodą. Tuńczyka rozdrobnić na mniejsze cząstki. Oliwki i pomidory pokroić. 
Wymieszać makaron dokładnie z pesto i octem balsamicznym. Dodać oliwki, tuńczyka, pomidory, sól, pieprz i ponownie wymieszać. Jeżeli sałatka jest sucha dolać oliwy ze słoika z suszonymi pomidorami. 
Podawać na liściach rukoli i osypać uprażonym słonecznikiem. 


  • 1 jar tuna fillets in oil (400 g)
  • half pack of wholemeal pasta, cooked
  • 100 g sunflower seeds, roasted
  • small jar sun dried tomatoes
  • small jar basil pesto
  • balsamic vinager
  • salt, pepper
  • rocket
 
Chill the cooked past under a cold water. Flake the tuna into smaller pieces, olives and tomato cut quarters. 
Mix well pasta with pesto and balsamic. Add tomatoes, olives, salt, pepper half of the sunflower seeds and mix all together. Add extra oil from tomatoes jar if salad need more moist. 
Serve on rocket leaves and sprinkle with rest of the roasted sunflower seeds. Enjoy!

Brak komentarzy: