piątek, 4 września 2015

Chrupiące ciasteczka owsiane

Oatmeal, White Chocolate and Dried Plum Cookies

 
Dawno nie piekłam ciasteczek, a owsiane to moje ulubione. Przepis pochodzi stąd i choć autorka ostrzega, że się rozleją podczas pieczenia, nie spodziewałam się, że aż tak! Także zróbcie DUŻE odstępy na blaszce, jeżeli chcecie zachować okrągły kształt ciasteczek. Ja pierwszą porcję musiałam pociąć, druga już nieco zachowała kształt. Co najważniejsze ciasteczka smakują super! Są maślane, słodkie, kruche, a po dniu przechowywania w słoju miękną, robią się nieco 'ciągnące'. Polecam wszystkim fanom owsianki i nie tylko. Sprawdzą się też jako przekąska na drugie śniadanie. Można dodać do nich suszone owoce, orzechy, czekoladę. Ja zrobiłam połowę porcji bez niczego, a połowę z suszonymi śliwkami i białą czekoladą. Polecam!


Składniki:
  • 200 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 1/4 szklanki drobnego cukru do wypieków 
  • 1/2 szklanki ciemnego cukru muscovado
  • 1 duże jajko (u mnie 1,5 średniego)
  • 1 łyżeczka cukru migdałowego
  • 3/4szklanka mąki orkiszowej, białej
  • 1/4 szklanki mąki migdałowej (można pominąć i dodać mąkę pszenną)
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 2,5 szklanki płatków owsianych typu górskie
Opcjonalnie:
  • pasek białej czekolady z dużej tabliczki 
  • kilka suszonych śliwek
Wykonanie:
  1. Masło i biały cukier umieścić w misie miksera i utrzeć do otrzymania jasnej, puszystej masy. Dodać cukier brązowy i kontynuować ucieranie. Dodać jajko i zmiksować. Wsypać pozostałe składniki i zmiksować do otrzymania jednolitej masy.
  2. Śliwki i czekoladę posiekać na drobno. Wmieszać w połowę ciasta. 
  3. Blachę do ciastek wyłożyć papierem do pieczenia. Z ciasta robić kulki wielkości orzecha włoskiego (lub większe, jak kto woli), spłaszczyć. Układać na blaszce w sporych (!) odstępach. 
  4. Piec w temperaturze 180ºC przez około 15 - 17 minut do lekkiego zbrązowienia. Chwilę odczekać przed zdjęciem z blachy, potem studzić na kratce. 
  5. Smacznego! 


Brak komentarzy: