niedziela, 30 października 2016

Sernik z orzechami

Walnut Cheesecake


Chyba najlepsze połączenie dla mnie. Orzechy, które uwielbiam, no i sernik, czyli ukochane ciasto. Idealne na jesienne, ponure, krótkie dni. Spód jest kruchy, chrupiący, słodki, nieco karmelowy w smaku. Masa serowa nie przesadnie słodka, waniliowa, kremowa. Po prostu taki jaki powinien być sernik. Nic tylko zabierać się do pieczenia. 
Poza tym myślę, że warstwę orzechową jeszcze kiedyś wykorzystam do innych ciast. Super smaczna. Słodkości!



Spód
  • 1 i 3/4 szklanki pokruszonych ciasteczek zbożowych digestive
  • 1/3 szklanki roztopionego masła (ja dałam mniej, tak 1/4)


Ciasteczka rozkruszyć w malakserze. Dodać masło i wymieszać. Takim ciastem wylepić dno tortownicy, które wcześniej wykładamy papierem do pieczenia i docisnąć, wyrównać. Podpiec w piekarniku rozgrzanym do 175 st C przez 10 minut.

Warstwa orzechowa
  • 2/3 szklanki golden syropu
  • 1/4 szklanki roztopionego masła
  • 1 łyżka ciemnego cukru
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


Orzechy posiekać. Masło roztopić. Do masła dodać syrop, cukier, sol, orzechy i wanilie. Podgrzać. Jajka rozbełtać widelcem. Dodać do masy. Podgrzewać, aż masa zgęstnieje, zajmie to ok 5-8 minut. Podczas podgrzewania masę należy ciągle mieszać.
Przelać orzechy na podpieczony spod.

Masa serowa
  • 750 g sera sernikowego, zmielonego 
  • 1 szklanka jasnego cukru muskovado
  • 2 łyżki maki pszennej
  • 4 jajka
  • 2/3 szklanki śmietany 36%
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego


Wszystkie składniki umieścić w misie miksera. Zmiksować do połączenia się składników, nie za dlugo, aby nie napowietrzać sernika. Mąkę należy przesiać, aby nie powstały grudki.

Masę wylać na orzechowa warstwę i wstawić do piekarnika na ok godzinę. Piec w 175 st C. Góra mojego sernika nieco się przypiekła, w takim przypadku należy przykryć wierzch papierem do pieczenia. Ja nie byłam wystarczjąco czujne ;) Sernik ostudzić u uchylonym piekarniku po czym schodzić w lodowce, najlepiej przez cala noc. Smacznego!




Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki.

Brak komentarzy: