piątek, 15 stycznia 2016

Dietetyczne i wegańskie ciastka z owsianki

Vegge and Fit Porridge Cookie 



 
Nisko tłuszczowe, wysoko błonnikowe ciastka owsiano-kokosowe dla tych, którzy rozpoczęli już swoje noworoczne postanowienia o zgubieniu kilku kilogramach (uważam jednak, że takie postanowienia są zawsze efektem poświątecznego przejedzenia). Ciastka robi się łatwo i szybko. Nie potrzebne są tutaj umiejętności cukiernicze, jedynie podstawowa zdolność ugotowania owsianki. Autorka podaje, że jedno ciastko (z proponowanej porcji wychodzi ok 15 ciasteczek) zawiera 42 kalorie. Nie najgorzej. Co jednak dla mnie ważniejsze płatki owsiane, kokos i babka płesznik to świetne źródło błonnika. Polecam jako przekąskę do herbaty, czy drugie śniadanie w pracy.
Przepis pochodzi stąd.

Składniki
  • 7 łyżek płatków owsianych
  • 1 i 1/4 szklanki mleka sojowego (lub dowolnego mleka)
  • 5 łyżek wiórków kokosowych
  • 2 łyżki ksylionu
  • szczypta soli
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżka syropu klonowego
  • łyżka otrąb babki płesznik (jak nie macie to pomińcie, ale zredukujcie mleko do jednej szklanki)
Wykonanie 
Podgrzać mleko. Dosypać płatki, wiórki kokosowe, sól, ksylion i syrop klonowy. Gotować, aż masa będzie bardzo gęsta. Odstawić do przestudzenia. 
Gdy masa jest już chłodna dosypać do niej babkę płesznik i proszek do pieczenia. Wymieszać. Odstawić na 10 minut.
Nagrzać piekarnik do 180 st C. Z masy formować kuleczki, lub nakładać porcje ciasta łyżką na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec ok 20-30 minut, aż ciastka się lekko zarumienią. Z zewnątrz powinny być lekko chrupiące, a w środku miękkie. W miarę przechowywania staną się bardziej miękkie.

Uwagi
Jeżeli chcecie nadać ciastkom kruchości, a nie straszne wam kalorie i tłuszcz, proponuję dodać 2 łyżki masła kokosowego. Smacznego.

Prześlij komentarz