czwartek, 23 lipca 2015

Zupa z cieciorki i pora

Mając teraz pełne ręce pracy z moim dwutygodniowym synkiem lubię nagotować sobie zupy na kilka dni i mieć pewność, że w wolnych minutach mogę zjeść coś wartościowego. Cieciorka jest świetnym źródłem białka i błonnika. Dodatkowo obniża cholesterol, obniża ciśnienie krwi i sprzyja odchudzaniu. To ziarno, zwane grochem włoskim w połączeniu z porem smakuje dobrze. Myślę, że dodatek pomidorów również by nie zaszkodził. 



Składniki:
  • 2 pory
  • 1 mała cukinia
  • ząbek czosnku
  • puszka cieciorki 
  • świeży szczypior
  • suszony lub świeży rozmaryn
  • 1 liście laurowe
  • pieprz kolorowy
  • sól
  • kostka organiczna, warzywna
  • 2 litry wody
  • natka pietruszki

Wykonania:
  1. Wszystkie warzywa umyć. Cieciorkę odcedzić i przelać wodą. 
  2. Białe części pora pokroić. Podsmażyć wraz z czosnkiem na oleju kokosowym, lub zwykłym. Dodać cukinie i poddusić.
  3. Zalać bulionem (wrzątek z kostką), dodać rozmaryn, liście laurowe i zielone części pora. Gotować przez ok 10-15 minut. Po tym czasie dodać połowę cieciorki i zagotować. 
  4. Doprawić solą, pieprzem. Wyjąć zielony por. Zblendować na krem. 
  5. Podawać z resztą ciecierzycy, kaszą jaglaną lub grzankami. Posypać posiekanym szczypiorkiem i natka pietruszki. 
  6. Można zabielić śmietanką lub jogurtem. U mnie tylko kefir jako dodatek do obiadu :)
Prześlij komentarz