poniedziałek, 27 lipca 2015

Carrot Cake - Ciasto Marchewkowe

Może to dziwne, ale piekę ciasto marchewkowe po raz pierwszy. Tutaj, w Irlandii można je kupić w każdym sklepie, markecie czy kawiarni. To jedno z popularniejszych ciast. Ja lubię takie z ananasem, orzechami i przyprawami. Takie też zrobiłam. Polewa z serka kremowego dopełnia całość i nadaje ciastu dodatkowej słodyczy i wilgoci. Zredukowałam nieco ilość cukru, gdyż w oryginalnym przepisie było go jak dla mnie dużooo za dużo. Smacznego!


Składniki:
  •  2 jajka
  • 150 g cukru trzcinowego
  • 150 ml oleju 
  • 200 g drobno startej marchewki
  • 50 g posiekanych orzechów włoskich
  • 100 g drobno pokrojonego ananasa
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 200 g mąki
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta zmielonych goździków
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • łyżeczka sody
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
Polewa:
  • serek kremowy (u mnie odtłuszczony Philadelphia 180 g)
  • 300 g cukru pudru (w oryginalnym przepisie jest 400 g na 100 g serka)
  • 50 g miękkiego masła

Wykonanie:
  1. Ubić jajka do podwojenia objętości. Dodać cukier i dalej ubijać aż masa będzie gładka i puszysta. Wciąż ubijając na wysokich obrotach, dolewać ciągłym, cieniutkim strumieniem olej. 
  2. Do powstałej masy dodać marchewkę, ananasa, orzechy, wiórki kokosowe i delikatnie wymieszać. 
  3. Do osobnej miski przesiać mąkę, przyprawy, proszek do pieczenia i sodę. Dodać sól i wymieszać. Przesypać do miski z marchewką i delikatnie połączyć wszystkie składniki. Piekarnik nagrzać do 150 stopni C. 
  4. Ciasto wyłożyć do małej formy (u mnie okrągła o średnicy 23 cm), wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez 1 godzinę. Sprawdzić patyczkiem. 
  5. Dobrze wystudzone ciasto przekroić poziomo na pół. Spód posmarować połową polewy. Przykryć drugą częścią ciasta i rozsmarować resztę polewy. 
  6. Polewa: ubić serek razem z masłem. Dodawać cukier puder, w 3 częściach, cały czas ucierając pomiędzy kolejnymi partiami. Wstawić do lodówki do stężenia.

Uwagi:
Przepis pochodzi ze strony Kwestia Smaku.
Większa ilość cukru w polewie nada jej puszystości, jednak także dosłodzi całe ciasto.


Brak komentarzy: