wtorek, 25 sierpnia 2015

Curry z papryką i rybą

Nie jestem wielką fanką kuchni indyjskiej, ale lubię zjeść curry od czasu do czasu. Szczególnie takie gęste, bogate, aromatyczne, rozgrzewające. Przygotowałam wersję z rybą, ale oczywiście można ją pominąć i dodać wówczas wywar warzywny z kostki. Jako dodatek najlepiej sprawdzi się chleb naan lub kuskus. Ja wybrałam zdrowszą wersję z komosą ryżową. Zdecydowanie idealne danie na nadchodzące, długie, jesienne wieczory. Smacznego!


  • 300 g mini papryczek w różnych kolorach
  • 300 g filetów białej ryby
  • 3 gałązki selera naciowego
  • 4 cebulki szalotki
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • 4 dymki (można pominąć i dodać więcej cebuli)
  • świeża kolendra
  • 3 nasiona kardamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy curry (u mnie medium)
  • sól
  • świeżo mielone chilli lub świeża, ostra papryczka
  • szczypta przyprawy masala
  • mielony imbir do smaku
  • sok z limonki
  • kilka kropel sosu sojowego
  • olej do smażenia (u mnie kokosowy)

  1. Umyć papryczki i usunąć gniazdka nasienne. Większe przekroić na pół. Seler pokroić na drobno. Cebulki przekroić tylko na połowę. 
  2. Rozgrzać olej i wrzucić kardamon. Podsmażyć papryczki. Po ok 10 minutach dodać cebulę i seler zmniejszyć ogień i smażyć kolejne 10 minut. Dolać mleczko kokosowe, dodać przyprawy, połowę posiekanej kolendry i dusić, aż warzywa zmiękną (nie rozgotowywać ich za mocno). Pod koniec duszenia jeżeli płyn się wygotował można dolać odrobinę wody.
  3. Pokroić rybę na kawałki i dodać do gotującego się sosu. Gotować ok 5-7 minut, tak aby ryba się nie rozpadła.
  4. Doprawić sokiem z limonki do smaku, sosem sojowym i resztą przypraw (jeżeli daliście za mało). 
  5. Podawać z ryżem, kuskusem (u mnie komosa ryżowa) lub chlebem naan.



Brak komentarzy: