poniedziałek, 20 czerwca 2016

Maślane ciasteczka orzechowe

All butter walnut cookies



Mało mam ostatnio czasu na pieczenie, a na blogowonie, to już w ogóle. Jednak potrzeba schrupania ciastka była na tyle mocna, że pomimo mojego zmęczenia i marudzenia mojego synka wspólnie zalegliśmy w kuchni na chwilkę. Wypiekliśmy ciasteczka orzechowe i bezy cytrynowe (przepis wkrótce). 

Te ciasteczka są bardzo maślane, powiedziałabym, że wręcz tłuste. Takie nie na co dzień, ale od czasu do czasy czemu nie. Ja bardzo lubię orzechy, także spałaszowałam kilka, ale większość pochłonął mój mąż ;) Miłego dnia!


  • 1 szklanka mąki orkiszowej z pełnego przemiału 
  • 220 g solonego masła lub masła + pół łyżeczki soli
  • 2/3 szklanki cukru muscovado
  • 2/3 szklanki drobno posiekanych orzechów włoskich
  • 1 żółtko

Orzechy drobno posiekać lub zmielić w malakserze ma małe kawałeczki.
Piekarnik nagrzać do 160 st C. 

Masło o temperaturze pokojowej utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać żółtko i dalej ucierać. 
Do masy dodać mąkę i wymieszać mikserem. Dodać orzechy i wymieszać. 
Z masy formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego (rękoma lub łyżeczką), układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wcisnąć w każdą połówkę orzecha. Należy zachować solidny odstęp pomiędzy ciasteczkami, gdyż bardzo się rozleją. 

Piec przez 15 minut. Ostudzić na kratce. Smacznego!



źródło

Brak komentarzy: