czwartek, 18 lutego 2016

Pomidorówka z ryżem i warzywami

Vegetable and Rice Tomato Soup



Pomidorowa to zawsze była moja ulubiona zupa. Generalnie jem bardzo dużo zup. Całą zimę. Jest to dość wygodny sposób na wartościowy obiad. Lubię mieć gar zupy w lodówce i tylko sobie ją odgrzewać, jak najdzie mnie głód

Zwykle robię zupy kremy, tym razem nabrałam ochoty na nieco bardziej klasyczną wersję pomidorowej. Prawie taką, jaką jadłam w domu od mamy. Choć zawsze wolałam tę z makaronem, to dodatek ryżu był miłą odmianą. Lane kluski też były smaczne.. chyba muszę takie też przyrządzić, bo już wieki nie jadłam. A wy z czym lubicie waszą pomidorową?

Składniki
  • 8 szklanek wody (bulion warzywny)
  • pół cukinii
  • 2 gałązki selera naciowego
  • 2 marchewki
  • 1 korzeń pietruszki
  • kawałek pora
  • szklanka przecieru/sosu pomidorowego 
  • pół woreczka ryżu brązowego, 50 g
  • suszone natka pietruszki i bazylia
  • organiczna kostka warzywna
  • sól 
  • sok z cytryny do smaku
  • świeżo mielony, czarny pieprz
  • mielona papryka
  • świeży szczypiorek do posypania
Wykonanie

Wszystkie warzywa opłukać i obrać (marchew, korzeń pietruszki). Nastawić wodę z bulionem warzywnym (z kostki lub domowy). 
Marchew i pietruszkę pokroić w słupki. Dodać por w całości oraz seler pokrojony na kawałki i gotować, aż warzywa lekko zmiękną. 
Po tym czasie wyjąć 3/4 warzyw z wody. Resztę rozetrzeć blenderem na krem. Wrzucić warzywa z powrotem. 
Cukinię pokroić w kosteczki. Ryż opłukać pod bieżącą wodą. Wrzucić do garnka z gotującą się zupą. Gotować, aż ryż napęcznieje. Dolać sos pomidorowy, przyprawy i zagotować. Doprawić sokiem z cytryny. Zdjąć z ognia i zostawić na godzinkę do przegryzienia się. 
Przed podaniem posypać natką pietruszki, szczypiorkiem i suszoną bazylią. Smacznego!


Brak komentarzy: