poniedziałek, 8 lutego 2016

Pasta z czerwonej soczewicy

Red Lentil Butter 





Ile można jeść humus? Ja mogę prawie codziennie, ale ta pasta jest równie pyszna! Do tego łatwa do zmiksowania.
Zachęcam do jedzenia soczewicy głównie ze względu na wysoką zawartość białka. W 100 g soczewicy znajduje się już 9 g białka. Chociaż nie jest to pełnowartościowe białko, bo nie zawiera wszystkich aminokwasów, ale w połączeniu z innymi roślinnymi produktami, które mają ich pod dostatkiem, można skomponować pełnowartościowy posiłek (np. ze zbożami czy ziemniakami). Dodatkowo zaznaczę, że białko z soczewicy jest drugim po soi najlepiej przyswajalnym białkiem roślinnym (85%). Dla porównania przyswajalność z mięsa wynosi 96%.
Smacznego!

  • 1 kubek ugotowanej czerwonej soczewicy
  • 1 ząbek czosnku
  • ok 10 pomidorów suszonych z oleju
  • 2 łyżki nasion słonecznika
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • świeżo mielony, czarny pieprz
  • sól
  • płatki suszonego chilli

Soczewicę należy ugotować w proporcji 1,5 kubka wody na 1 kubek ziaren. Woda powinna być posolona i można do niej dodać 1 liść laurowy. Ziarna gotujemy przez ok 15 minut.
Przestudzoną soczewicę umieszczamy w blenderze. Dodajemy pokrojone pomidory z oleju + 1 łyżka oliwy z tych pomidorów. Dosypujemy też słonecznik i posiekany czosnek. Blendujemy na gładki (mogą być małe kawałki pomidorów) krem. Doprawiamy cury, cytryną, solą i pieprzem. Przechowujemy w słoiku lub plastikowym pojemniku w lodówce.


Prześlij komentarz