wtorek, 16 czerwca 2015

Wegańskie wrapy

Uwielbiam wrapy. Można w nie zawinąć co się komu żywnie podoba. Mięso, warzywa, resztki z obiadu, czy światło z lodówki. W dodatku wybór placków tortilli w sklepie jest duży (przynajmniej w Irlandii), także z razowymi czy z dodatkiem nasion nie będziemy czuć, że grzeszymy. Niektórzy klasyfikują tortillę do grupy fast food, ja niekoniecznie, ale jeżeli już, to do tej nieco zdrowszej wersji. Na zdjęciach w tym poście niestety mam tortille białe. Spieszyłam się na imprezę i za daleko mi było do Tesco, a w lokalnym sklepiku mieli tylko takie. Polecam na każdy piknik, grilla, lunch do pracy, czy po prostu jako kanapkę na drugie śniadanie. Uwielbiam je grilować, tostować, ale na zimno też są smaczne.



Składniki
  • 1 opakowanie tortilli, najlepiej pełnoziarnistych 
  • 2 małe puszki, lub 1 duża fasoli czerwonej 
  • puszka różnych ziaren fasoli (można zrobić samemu, połączyć cieciorkę, fasolę czarną i białą) 
  • duże, dojrzałe avocado 
  • zielony ogórek 
  • łyżka majonezu wegańskiego (lub zwykłego) 
  • łyżka serka kremowego, nisko-tłuszczowego ( w wersji wege pominąć) 
  • łyżeczka sosu z papryczek chilli w oleju 
  • natka pietruszki lub kolendry 
  • ser utarty o niskiej zawartości tłuszczu (opcjonalnie) 
  • liście rukoli, szpinaku lub dowolnej sałaty
  • sólsok z cytryny 
  • pieprz czarny 
  • odrobina bazylii


Wykonanie
Fasole odcedzić i przepłukać. Wysypać do miski.
Awokado utrzeć z dodatkiem soku z cytryny. Dodać serek, majonez, pastę z papryczek i wymieszać. Dodać sos do  fasoli.
Posiekać pietruszkę lub kolendrę. Dodać do fasoli. Doprawić pieprzem, solą, bazylią (jeżeli używamy kolendry to niekoniecznie) i zamieszać. 
Rozłożyć placki tortilli. Nakładać 2-3 łyżki farszu. Poukładać plastry ogórka. Posypać liśćmi sałaty, szpinaku i serem. Zawinąć ciasno.
Ułożyć na desce i przygnieść koleją. Można położyć na górze coś cięższego, np. książkę, aby wrapy się dobrze skleiły. 
Schować do lodówki na ok pół godziny, lub dłużej. Przekroić każdą na pół, po skosie. 
Uwagi
  • Można dodać więcej majonezu, lub użyć taki przyprawiony chilli, jeżeli nie znajdziecie pasty z papryczek. Ja miałam taką w oleju, kupioną w Lidlu. 
  • W placki tortilli można zawijać naprawdę wszystko. Możecie dodać różne sery, więcej zieleniny, brokuł. Ważne jest, aby użyć jakiegoś smarowidła, co by się nie rozkleiły.





Prześlij komentarz