wtorek, 24 marca 2015

Pulpety sojowe


Lubię kotlety z soi, ale nie takie zrobione z 'paczki'. Moje ulubione to takie w bułce burgerowej, tym razem chciałam wypróbować coś innego i zrobić pulpety w sosie pomidorowym. Są dosyć miękkie, wiec nie wrzucałam ich do sosu tylko polałam dopiero na talerzu. Powodzenia!

Pulpety:
3 szklanki ugotowanej soi
korzeń pietruszki
pół korzenia selera
kilka pieczarek
2 małe cebule
ząbek czosnku
1 jajko
łyżka otrąb babki płesznik
3 łyżki bułki tartej
świeżo mielony pieprz
sól himalajska
suszony tymianek
mielone, suszone chilli
olej kokosowy do smażenia

Sos:
papryka czerwona
mała cebula
czosnek (opcjonalnie)
puszka pomidorów bez skórki lub pulpy pomidorowej
zioła do smaku
sól, pieprz, suszone chili



  • Ostudzoną soję zmielić w blenderze razem z resztą warzyw.
  • Masę przełożyć do miski, dodać jajko i przyprawy. Dokładnie wymieszać.
  • Dosypać otręby i bułkę tartą. 
  • Formować kotleciki. Smażyć na rozgrzanym oleju kokosowym w miarę możliwości z wszystkich stron (zrobiłam kulki wiec trudno było je dokładnie obsmażyć). 
  • Paprykę do sosu podsmażyć razem z cebulą. Dodać pulpę pomidorową, rozmiażdżony czosnek i przyprawy. Gotować aż sos zgęstnieje. Doprawić do smaku.
  • Kotleciki dobrze smakują z ryżem lub makaronem.



Brak komentarzy: