wtorek, 4 listopada 2014

Pumpkin-Banana-Dark Chocolate Cake

Dawno nie piekłam, a że miałam dostatek dyniowego musu zrobiłam, więc dyniowy keks. Przepis zaczerpnęłam z white plate i jak zwykle wszystko co robię inspirując się tą stroną mi wychodzi i smakuje. Musiałam nieco zmodyfikować przepis, gdyż na ogół nie mam w domu mąki pszennej, zastąpiłam ją więc orkiszową. Autorka proponuje dodanie suszonych jabłek, ja dosypałam orzechy włoskie. Powodzenia!

3 duże banany
200 g purée dyniowego (z wcześniej upieczonej dyni)
100 g brązowego cukru
200 g mąki orkiszowej
2 jajka
100 g roztopionego i ostudzonego masła
łyżeczka sody
kilka posiekanych orzechów włoskich
100 g chipsów czekoladowych z ciemnej czekolady

Rozgnieść banany i połączyć z dynią. Dodać jajka, cukier i masło. Dokładnie zamieszać drewnianą łyżką. Dosypać mąkę z sodą, połączyć i dodać czekoladę oraz orzechy. Piekarnik nastawić na 180 st C. Ciasto wylać do formy keksowej, wysmarowanej masłem i wysypanej otrębami lub bułką tartą. Piec ciasto ok godziny. Studzić w uchylonym piekarniku. Smacznego!



Brak komentarzy: