niedziela, 23 listopada 2014

Odrywany chlebek z serem, pomidorami i bazylią


Pszenno-orkiszowy chleb, przełożony żółtym serem, suszonymi pomidorami i doprawiony bazylią. Idealny na niedzielny brunch. Przepis zaczerpnęłam z przy piecu i nieco zmodyfikowałam. Oczywiście farsz można dobierać sobie dowolnie, może to być szynka jak w oryginalnym przepisie, czy różne rodzaje serów. Chleb jest przygotowany na drożdżach w proszku, robi się go więc bardzo sprawnie. Polecam jeść jeszcze delikatnie ciepły, lub odgrzewany w tosterze. Zapach w domu podczas pieczenia jest cudny! Smacznego!

Ciasto
1,5 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mąki orkiszowej
2 płaskie łyżeczki drożdży suszonych
1/3 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
1 jajko
1/3 szklanka ciepłego mleka
1/2 szklanki wody o temperaturze pokojowej
2 łyżki oleju

Farsz
150 g sera salami lub gołdy
kilka suszonych pomidorów
bazylia suszona

Przesiać mąki do miski. Dosypać drożdże, sól, cukier. Dolać mleko, rozbełtane jajko i odrobinę wody. Wymieszać. Dodać olej i wyrobić gładkie ciasto. Jeżeli ciasto jest zbyt gęste dodać wody (ja nie użyłam przepisowej połowy szklanki). Odstawić w misce na 15-20 minut do wyrośnięcia. W tym czasie zetrzeć ser na tarce i pokroić pomidory. Jeżeli używacie suszonych pomidorów pamiętajcie, aby je wcześniej zamoczyć na co najmniej godzinę. Ja wykorzystałam takie z oleju, przy czym wcześniej je spłukałam z tłuszczu.
Ciasto rozwałkować dosyć cienko. Posypać drobno pokrojonymi pomidorami, serem i bazylią. Kroić w kwadraty. Układać w prostokątnej formie (takiej jak do keksa, lub babki) jeden kwadrat pionowo obok drugiego. Wypełnić w ten sposób całą formę. Odstawić na 15 minut do ponownego wyrośnięcia. Piec ok 40 minut w 180 st C.

Uwagi
W oryginalnym przepisie była tylko mąka pszenna, więc jest to kwestią wyboru. Można podsmażyć również 2 cebulki i przestudzone dodać jako farsz wraz z pomidorami i serem. Robiłam ten chleb pierwszy raz i teraz wiem, że następnym razem dodam więcej farszu.

Brak komentarzy: