czwartek, 28 sierpnia 2014

Banana cake


Myślałam, aby upiec ciasto marchewkowe i zrobiłam bananowe. Tak jakoś wyszło. Sprawdziło się świetnie na lunch podczas wspinaczki ściankowej. W tym sporcie jestem początkująca, ale widzę nowe wyzwania dla siebie. Mam nadzieję, że mój nauczyciel nie zniechęci się za szybko. Co do przepisu to zmodyfikowałam i zaczerpnęłam go z kwestii smaku. Autorka podaję w nim sporą dozę cukru, prawie o raz większą niż ja użyłam. Zamierzałam dodać do mojego ciasta ciemną czekoladę, więc zawahałam się przez chwilę z tą porcją, kalkulując, że banany, czekolada, plus 200 g cukru na 240 g mąki? To zdecydowanie za dużo! Finalnie czekoladę zastąpiłam ziarnami słonecznika i tak dobrze zrobiłam z redukcją cukru. Wyszło słodko z umiarem. Zdecydowanie wystarczająco. Pokusiłam się też o serowy krem na górę i wszystko idealnie do siebie pasuje. Może jedna rzecz mi lekko przeszkadza, a mianowicie posmak sody. Następnym razem dodam o pół łyżeczki mniej. Póki co zróbcie jak podaje przepis :)

Ciasto
2 jajka
120 g brązowego cukru
szczypta soli
2 płaskie łyżeczki sody
2 banany
200 g mąki pszennej
40 g mąki pełnoziarnistej
130 ml oleju (ja użyłam pół na pół słonecznikowego i z orzechów włoskich)
100 g ziaren słonecznika
pół łyżeczki cynamonu

Krem 
łyżka miękkiego masła
120 g cukru kokosowego lub cukru pudru
100 g kremowego serka mascarpone lub  philadelpha
sok wyciśnięty z połowy cytryny


Rozgrzać piekarnik do 140 st C. Przesiać mąki do miski.  Utrzeć jajka z cukrem na puszystą masę. Dolać olej i rozgniecione widelcem banany. Miksować jaszcze przez chwilę. Dodać sól, sodę i mąki. Zwiększyć obroty miksera i ucierać do połączenia składników. Dodać cynamon i słonecznik, zamieszać. Wylać ciasto do natłuszczonej i wyłożonej papierem formy.  Piec 1 - 1.5 godziny w 140 st C. Sprawdzić patyczkiem czy w środku ciasto jest już suche. 
Masło i cukier utrzeć mikserem dodając serek. Wcisnąć cytrynę i zmiksować. Cukier powinien być w całości rozpuszczony. Posmarować kremem wystudzone ciasto, obłożyć bananami skropionymi sokiem z cytryny (nie czernieją) i włożyć do lodówki. Smacznego!


Uwagi
Zwróćcie uwagę jakie masło kupujecie, to irlandzkie najczęściej jest solone, nie nada się więc do kremu. 
Można użyć w całości mąki pszennej i dodać łyżkę otrąb. 

Brak komentarzy: