środa, 14 maja 2014

Zielony krem

Łatwa i szybka zupa z zielonego groszku. Uwielbiam zupy kremy, wystarczy mi do nich kilka grzanek i obiad mam gotowy. Do tej zielonej wersji wykorzystałam mrożony groszek, por, seler naciowy i awokado. Wszystko nagotowałam na wywarze warzywnym z organicznej kostki wegetariańskiej. Generalnie staram się nie używać kostek do gotowania, ale czasem gdy bardzo mi się spieszy, to po nie sięgam. Od niedawna do przyrządzania warzyw stosuje parowar. Skroploną parę, która zbiera się w nim na dnie zostawiam sobie do wykorzystania na zupy. Jest to zdecydowanie zdrowsza i ekonomiczniejsza wersja. Dzisiaj nie miałam jednak takiego wywaru, więc wrzuciłam do garnka kostkę 'kallo', która nie zawiera glutaminianu sodu.


500g mrożonego, zielonego groszku
2 łodygi selera naciowego
3 mini pory
mała cebula
1 dojrzałe awokado
1 litr wywaru warzywnego
1 gałązka pietruszki
łyżeczka masła kokosowego
liść laurowy
kilka kropel soku z cytryny
mielony pieprz
sól
chilli

Chleb na grzanki, słonecznik, masło kokosowe do smażenia i suszone zioła

Zagotować wywar warzywny (lub litr wody z kostką warzywną). Wrzucić groszek, cebulę, seler naciowy i liść laurowy. Gotować ok 15 minut. W tym czasie podsmażyć por na maśle kokosowym. Dodać do zupy wraz z pietruszką i gotować jeszcze 5 minut. Doprawić pieprzem, mielonym chili, sokiem z cytryny i solą jeżeli jest taka potrzeba. Wyjąć liść laurowy, dodać miąższ z awokado i wszystko razem zblendować. Smacznego!



   



Brak komentarzy: