środa, 21 maja 2014

Ciasto z jabłek i kaszy jaglanej


Ciasto samo zdrowie! Zawiera kasze jaglaną, która uchodzi za jedną z najlepszych kasz. Składem witaminowym przypomina jęczmienną, ale dodatkowo zawiera krzemionkę, którą trudno znaleźć w innych produktach żywnościowych. Krzem jest ważną częścią tkanki łącznej w naszym organizmie, która zaś pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu stawów, kości, naczyń krwionośnych i tkanki tłuszczowej. Krzem znacząco wpływa na odbudowę struktur skóry dając efekt odmładzający. Ma właściwości przeciwzmarszczkowe, ujędrniające, kojące zapalania skórne i poprawiające jej ukrwienie. Korzystnie wpływa też na włosy i paznokcie. Oprócz zalet 'urodowych', które możemy czerpać z kaszy jaglanej, w tych złotych ziarnach znajdziemy również witaminy z grupy B, minerały (magnez, potas, fosfor, żelazo, wapń), witaminę E i antyoksydanty. Nic tylko jeść!
Kasza jaglana jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu. Osobiście lubię ją w wersji deseru, ugotowaną z miodem i mlekiem. Śmiało sprawdza się też jako dodatek obiadowy, którym można zastąpić ryż, kuskus, ziemniaki. Ma lekko goryczkowaty smak, ale jeżeli dobrze kaszę wypłuczemy przed gotowaniem, powinniśmy ten posmak zminimalizować.

  
1 kg jabłek
200 g surowej kaszy jaglanej
50ml syropu z algawy
wanilia
 garść nasion słonecznika
50g suszonych jagód
mielony cynamon i imbir


 Obrać jabłka i zetrzeć na tarce lub w blenderze. Dodać słonecznik (opcjonalnie) i 50ml syropu. Wymieszać z kaszą i suszonymi owocami. Doprawić cynamonem i imbirem. Masę przełożyć do formy keksowej wyścielanej papierem do pieczenia. Piec w 160-180 stopniach C przez 90 minut.
Uwagi
Jeżeli mamy bardzo słodkie jabłka substancje dosładzające będą kwestią wyboru

Prześlij komentarz