sobota, 1 lutego 2014

Pizza z ciasta francuskiego

Miałam jeszcze arkusz ciasta francuskiego w zamrażalce po ostatniej zapiekance z łososiem. Mając ochotę na szybki obiad z kieliszkiem białego wina  upiekłam tę właśnie zapiekankę ze szpinakiem i blue cheese. Nie zajmuje dużo czasu, a smakuje wybornie. Chrupkie ciasto i aromatyczny szpinak w sosie serowym sprawdzą się również jako szybkie danie dla niezapowiedzianych gości. Tym razem dorzuciłam kilka suszonych pomidorów dla przełamania koloru jak i smaku.


Gotowy płat ciasta francuskiego
400g szpinaku
100g sera pleśniowego
1 por
1 cukinia
1 dojrzałe avocado
2 ząbki czosnku
6 suszonych pomidorów z oleju
kilka zielonych oliwek
gałka muszkatołowa
pieprz
suszone chili
oregano
parmezan 



Przygotowujemy szpinak: płuczemy go i odsączamy wodę. Podsmażamy por na oleju z suszonych pomidorów. Dodajemy rozgnieciony czosnek. Smażymy chwilę po czym dodajemy liście szpinaku. Gdy liście się obkurczą dodajemy startą gałkę muszkatołową, sól, chili. Odparowujemy. Na końcu dodajemy ser pokruszony na kawałki. Dusimy razem jeszcze przez ok 15-20 min do momentu odparowania soku.
Ciasto rozmrażamy i lekko rozwałkowujemy. Smarujemy rozgniecionym avocado. Wykładamy szpinak i rozsmarowujemy na placku. Układamy krążki uprzednio grillowanej cukinii. Rzucamy na to suszone pomidory, kawałki oliwek i posypujemy oregano. Pieczemy w 180st C przez ok 25min. Można posypać parmezanem tuż przed ukończeniem pieczenia. Jako że jestem wielkim fanem avocado moją porcję zjadłam z guacamole, a mąż dostał odrobinę boczku w swoim placku. Smacznego!

Brak komentarzy: