wtorek, 25 lutego 2014

Gryczana z zieloną soczewicą

Avocado Every Day

Gotowanie obiadu na głodzie po długim dniu w pracy zwykle kończy się zjedzeniem kanapki i odstawieniem tegoż obiadu na jutrzejszy lunch. Dzisiaj chciałam coś szybkiego, ale zarazem pożywno-witaminowego. Przedstawiam pierwszą z propozycji 'jednogarnkowych', a nie koniecznie zup, które pewnie często będą gośćmi mojego bloga. Kaszę lubię bardzo, soczewice bardziej odkąd przestałam jeść mięso. Kaszę w nowych odkryciach poznałam dzięki pewnej restauracji w Zakopanem, która słynie z tego właśnie, że serwuje dania na bazie różnego rodzaju kasz. Pamiętam, że zachwycił mnie ten pomysł i otworzył oczy na to, że naszym narodowym symbolem może być kasza właśnie. Włosi mają makaron, który serwują we wszelakich formach, Irlandczycy mają ukochana ziemniaki (póki nie przeprowadziłam się do Irlandii myślałam, że Polacy jedzą dużo pyrów!). Także kasze można podawać z czym kto lubi, można zapiekać, podsmażać. Moja jest ugotowana razem z warzywami i zieloną soczewicą. Obiad w 25 minut.

100g kaszy gryczanej
50g zielonej soczewicy
1 por
kilka suszonych pomidorów
starta marchewka
pół ząbka czosnku
curry
mix przypraw typu masala (ja mam swoją skomponowaną mieszankę)

Avocado Every Day


Kasze wysypać z woreczka do posolonej wody. Dodać opłukaną soczewicę, startą marchewkę i wypłukane w gorącej wodzie pomidory oraz czosnek. Gotować ok 10 minut po czym dodać pokrojowy por, oraz przyprawy. Wszystko powinno ładnie zgęstnieć po 20 minutach. Można dodać kilka świeżych pomidorów koktajlowych i obiad gotowy. Bardzo prosty, a pożywniejszy niż kanapka.
Przepraszam za jakość zdjęć, ale byłam bardzo głodna ;)
Prześlij komentarz